اخبار و تکنولوژِی در طراحی سایت

در این صفحه جدیردترین خبرها در مورد طراحی سایت و طراحی لوگو قرار میدیم

اخبار و تکنولوژِی در طراحی سایت

در این صفحه جدیردترین خبرها در مورد طراحی سایت و طراحی لوگو قرار میدیم

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در فروش و کسب سود در بازاریابی اینترنتی و سنتی، دستگاه بسته بندی است. بسته بندی یکی از مهمترین مراحل کسب و کار بوده که اگر به آن توجه کنید علاوه بر حفظ محصول و سلامت آن می توانید سایر مشتریان را نیز با آن برای محصول خود جذب نمائید. امروزه بسته بندی محصول نقش بسیار مهمی در بازار رقابتی دارد چرا که اولا بسته بندی محصولات یک پوشش محافظ ایجاد می کند ثانیاً به نظر می رسد ظاهر و بسته بندی جذاب به شدت مشتری را جذب می کند و اگر اینطور باشد فروش زیادی خواهید داشت. تا انتهای این مقاله از وبسایت گروه صنعتی میتسو همراه ما باشید تا شما عزیزان با مفاهیم بیشتری از بسته بندی آشنا کنیم.

دستگاه بسته بندی

امروزه توجه به بسته بندی محصولات بسیار پراهمیت و مهم است چرا که برای دستیابی به موفقیت بیشتر در بازاریابی محصول باید به بسته بندی شیک کالا توجه زیادی کنید. وقتی مشتریان و مصرف کنندگان به محصولات شما نگاه می کنند، اولین چیزی که می بینند بسته بندی محصولات شما است که غالبا در این مواقع دو حالت وجود دارد. یا مخاطب جذب محصولات شما می شود و احساس کیفیت بالا به آن ها القا می شود و یا حس بدی به او دست می دهد و فقط از کنار محصولات شما به سادگی می گذرند.

جالب است بدانید هیچ خط تولیدی بدون وجود ماشین آلات بسته بندی مناسب و متناسب با سرعت و کیفیت تولید نمی تواند تولید مستمر داشته باشد. بنابراین برای تهیه نوع محصول خود باید دستگاه خود را با توجه به میزان تولیدتان انتخاب کنید و از کارشناسان ما در این زمینه مشاوره بگیرید. به عنوان مثال اگر به دنبال تولید صنعتی هستید ماشین های دستی و نیمه اتوماتیک به هیچ وجه پاسخگوی نیاز شما نیستند و باید ماشین های اتوماتیک با سطح تولید بالا برای کار خود تهیه کنید و همینطور اگر خانه یا کارگاه دارید, باید دستگاه های دستی یا نیمه اتوماتیک تهیه کرده و دستگاه های تمام اتوماتیک برای کار شما مناسب نیستند. در گذشته هیچکس به ظاهر بسته بندی کالا توجه نمی کرد و برای خرید محصولات، مقدار مورد نظر را در پاکت می گذاشتند، وزن می کردند و خرید انجام می شد اما امروزه علاوه بر کیفیت، نگاه مردم نیز به ظاهر بسته بندی نیز بیشتر است. اگر اهمیت بسته بندی را آنگونه که هست و اهمیت داده شده در دنیا درک نکنید، قطعا در آینده نزدیک با شکست مواجه خواهید شد.

دستگاه بسته بندی میتسو

در ایران هنوز فاصله زیادی در پیشرفت و توسعه صنعت بسته بندی نسبت به کشورهای پیشرفته وجود دارد و جای پیشرفت در این صنعت زیادی بوده و هنوز اشباع نشده است. تقریباً هر تولیدی در هر صنعتی اعم از مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و حتی قطعات خودرویی و صنعتی پس از تولید نیاز به بسته بندی دارند. بنابراین با توجه به این مشکل و پیشرفت جهانی، اهمیت بسته بندی محصولات برای پیروزی در عرصه رقابت با تولیدکنندگان بسیار مهم و ضروری است. صنعت بسته بندی یکی از صنایعی است که از فروش محصولات به ویژه در صنایع غذایی با هزینه بسیار کم سود زیادی به همراه دارد. با توجه به تحقیقات انجام شده در این صنعت، بسته بندی محصولات می تواند تا 95 درصد سبب فروش و جذابیت محصول به خصوص مواد غذایی ایجاد کند. به همین دلیل بسته بندی را موتور صنعت می نامند اما در ایران توجه خاصی به این صنعت نمی شود و بیشتر محصولات به صورت عمده و در کشورهای دیگر با بسته بندی های خاص توسط خارجی ها با قیمت مساوی به فروش می رسد.

طراحی و ساخت ماشین آلات در صنعت بسته بندی باعث کاهش هزینه های تولید، به حداقل رساندن تماس انسان با محصول، کاهش آلودگی در فرآیند تولید و افزایش سرعت فرآیند بسته بندی می شود. امروزه روش های سنتی ساخت محصولات با نیروی انسانی منسوخ گردیده و لازم است خطوط تولید انسانی با خطوط دستگاه های اتوماتیک و ربات جایگزین شود تا خطاها تا حد امکان کاهش یابد. در این راستا گروه صنعتی میتسو به نشانی اینترنتی https://mitso.ir/ بزرگترین تامین کننده انواع دستگاه های بسته بندی همراه با یکسال ضمانت کیفیت و مرغوبیت محصول و همچنین 10 سال خدمات پس از فروش به مشتریان عزیز می باشد. همه دستگاه ها دارای گواهینامه های بین المللی برای استانداردهای اصلی در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد. البته باید توجه داشت که ممکن است همه دستگاه ها همه این استانداردها را همزمان نداشته باشند. این استانداردها عبارتند از:

9000 و ISO 9002 و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای 32001

ISO 9001 (علامت مدیریت کیفیت)

ISO 14002 (نشانه تعهد شرکت به محیط زیست)

ISO 15378 (شاخص کیفیت مواد اولیه)

ISO 13274 (مربوط به بسته بندی کالاهای خطرناک.)

انواع دستگاه بسته بندی

امروزه انواع دستگاه بسته بندی موارد زیادی را شامل می شود که عبارتند از:

  1. دستگاه مخصوص تمیزکاری
  2. بارکدزنی
  3. دستگاه‌ های کانوایر و نقاله‌ها
  4. دستگاه پرکن
  5. ‌دستگاه‌ های سیل
  6. لیبل زن
  7. رپینگ
  8. دستگاه‌های جعبه باز کن
  9.  دستگاه تسمه کش

حتما باید بدانید که داشتن اطلاعات جامع در رابطه با دستگاه بسته بندی می تواند از جمله الزاماتی باشد که سبب درک آگاهی و شناخت درست از خریدتان شود. وبسایت رسمی گروه صنعتی میتسو این امکان را برای خریداران و افراد متقاضی فراهم کرده که صدها دستگاه را به صورت اینترنتی مشاهده و اطلاعات هریک از آن ها را نیز بررسی کنند. همچنین شما عزیزان می‌توانید به صورت مستقیم با تامین کنندگان این قبل کالاها آشنا شده و با شرکت‌های مختلف که عرضه کننده آن ها هستند نیز در ارتباط باشید. در واقع هدف از فراهم آوردن چنین پلتفرم و تمامی این امکانات این است که شما خریداران محترم بتوانید بهترین دستگاه خود را با با کیفیت بالا و ارسال رایگان خریداری کنید. به همین خاطر همین حالا محصولات انتخابی خود که در وبسایت میتسو مشاهده می کنید را سفارش داده تا از مرغوبیت این قبیل کالاها باخبر شوید. قبل از خرید محصول خود توجه داشته باشید که قیمت دستگاه بسته بندی صرفا یکی از پارامتر و فاکتورهای مدنظر در خرید می باشد و شما عزیزان باید به موارد دیگر نیز توجه داشته باشید.

معرفی انواع دستگاه بسته بندی میتسو

دستگاه های تاریخ زن

دستگاه تاریخ زن دستگاهی کاربردی در صنعت بسته بندی بوده که انواع بارکد، تاریخ تولید و انقضا، نحوه استفاده از محصول و سایر اطلاعات محصول تولیدی را بر روی بسته بندی مورد نظر کالا درج می کند. به طور کلی این دستگاه که خود نوعی تجهیزات بسته بندی است انواع مختلفی را در بر می گیرد که عبارتند از:

  • دستگاه تاریخ زن دستی
  • دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک
  • دستگاه تاریخ زن خودکار

دستگاه تاریخ زن توانایی محدودی در ثبت اطلاعات دارد و فقط می تواند اطلاعات محصول را حداکثر در 3 خط بر روی اشیاء مختلف ثبت کرده و سطحی که باید اطلاعات روی آن ثبت شود باید سطحی صاف و نه چندان بلند (حداکثر 2 سانتی متر) بوده باشد. انواع سطوحی که دستگاه تاریخ زن می تواند بر روی آن ها اطلاعات چاپ کند عبارتند از: کاغذ، مقوا و فویل آلومینیومی. همچنین قبل از خرید دستگاه تاریخ زن باید توجه داشته باشید که این دستگاه نمی تواند لوگو یا بارکد را روی سطح مورد نظر منقش و ثبت کند. دستگاه های تاریخ زن اتوماتیک که از انواع دستگاه های چاپ محسوب می شوند, معمولاً روی دستگاه های بسته بندی بزرگتر مانند کارتن، فیلر و ... قابل نصب ثبت نقش هستند.

دستگاه های دوخت پلاستیک

دستگاه های بسته بندی محصولات تنوعی نیز دارند از جمله: دستگاه دوخت پلاستیک پدالی که برای بسته بندی و دوخت پلاستیک، فویل، آلومینیوم، پلی اتیلن، پلی استر و ... مناسب هستند که برای بسته بندی حبوبات، شکر، محصولات ماکارونی استفاده می شوند. در حال حاضر دوخت پلاستیک پدالی در سایزهای 20-30-40-50 سانتی متر موجود بوده و متناسب با نیاز کاری شما انتخاب و خریداری می شود. علاوه بر دوخت پلاستیک پدالی، نوع دیگری نیز وجود دارد که دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی است که با این تفاوت قدرت و قیمت این نوع دستگاه دوخت کمتر از دستگاه پدالی است. یکی دیگر از دستگاه های دوخت پلاستیک برای بسته بندی هر محصولی می باشد که اتوماتیک بوده و کار با این ابزار بسیار آسان می باشد. همچنین برخی از مدل های دوخت پلاستیک ریلی دارای تاریخ می باشند که علاوه بر تاریخ، قیمت آن نیز درج می گردد. همچنین می توانید هر یک از دستگاه های دوخت پلاستیک خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی را با توجه به نیاز خود از قسمت تجهیزات بسته بندی در وبسایت میتسو تهیه و خریداری کنید.

دستگاه دوخت پلاستیک

دستگاه دوخت گونی

دستگاه دوخت گونی یک دستگاه دستی قابل حمل در مدل های صنعتی و بزرگ دیگر است که برای دوخت انواع کیسه های کوچک و بزرگ استفاده می شود که غالبا برای جلوگیری از رسیدن رطوبت به محصولات آسیب پذیر مانند آرد استفاده می شود. پس از پر شدن کیسه از محصول باید لبه کیف را دوخت که با استفاده از دستگاه دوخت قابل انجام است. دستگاه دوخت گونی دستگاهی است که به دو صورت دستی و صنعتی و در سایزهای بزرگ از تجهیزات میتسو قابل خریداری است و از این دستگاه می توان برای دوخت انواع گونی آرد، کودهای شیمیایی، خوراک دام و طیور و گونی غلات استفاده کرد. نحوه کار دوخت گونی به این صورت است که به طور متوسط ​​هر 5 ثانیه یک کیسه می دوزد که همانند چرخ خیاطی است که با سوزن از بالا به پایین خواهد دوخت.

دستگاه سلفون کش

برای اینکه محصول شما در بین طیف وسیعی از محصولات داخلی و خارجی برجسته شود و مخاطب را به خود جذب کند، باید بسته بندی منحصر به فردی داشته باشد. هر محصول و برندی می تواند تصویر خاصی داشته که در ذهن و حافظه بلندمدت مخاطبش ثبت شود و حس زیبایی شناختی مخاطب را درگیر کند و منجر به خریدهای مکرر آن محصول گردد. دستگاه استرچ کش یا سلفون کش دستگاهی است که از سلفون برای بسته بندی محصولات استفاده می کند و یکی از انواع دستگاه های بسته بندی پوششی است که برای بسته بندی یا کشش ظروف حاوی محصولات غذایی مختلف مانند فرآورده های گوشتی، سبزیجات، میوه ها و ماهی استفاده می گردد. غالبا این دستگاه برای بسته بندی مواد غذایی در رستوران ها و سوپرمارکت ها و همچنین برای مصارف خانگی کاربرد زیادی دارد و در مدل های مختلف دستی، رومیزی و صنعتی در بازار موجود می باشند. صاحبان مشاغل می توانند با توجه به اندازه و حجم محصولات خود دستگاه مورد نیاز خود را خریداری کنند. برای مصارف خانگی یا مغازه ای از مدل های کوچک و دستی دستگاه سلفون استفاده می شود و انواع این نوع دستگاه را می توانید از گروه صنعتی میتسو تهیه کنید.

دستگاه وکیوم و شیرینگ

دستگاه وکیوم یا شرینک دستگاهی است که در بسته بندی های متعددی مانند بسته بندی آب معدنی، نوشابه و ... به کار می رود. دستگاه وکیوم و شیرینگ نوعی پلاستیک است که هنگام گرم شدن به دور محصول مورد نظر می چسبد و شکل آن محصول را به خود می گیرد. روکش پلاستیکی یا نایلونی را می توان با استفاده از سشوارهای صنعتی گرم کرد و محصول مورد نظر را بسته بندی نمود. برای این منظور دستگاه های بسته بندی انبساط و وکیوم نیز وجود دارند که محصول پلاستیک را برای بسته بندی می برد و از تونل حرارتی عبور می کند. قیمت این نوع دستگاه با توجه به ظرفیت و حجم تولید و همچنین تکنولوژی مورد استفاده متفاوت است و انواع مختلفی از آن ها در بازار می باشد.

قیمت دستگاه بسته بندی

در صنعت بسته بندی به هنر و علم آماده سازی محصول برای انتقال به انبار و رسیدن به دست مشتری بسته بندی می گویند. بسته بندی نوعی علم و تلفیقی از فناوری و هنر بوده که هدف آن محافظت از محصول در برابر آسیب ها و خطرات احتمالی است. این فرآیند بسیار حساس بوده و به همین دلیل باید توسط دستگاه های بسته بندی انجام شود. هزینه یک دستگاه بسته بندی بسیار متغیر می باشد زیرا عوامل مختلفی در تعیین قیمت آن موثر هستند.

قیمت دستگاه بسته بندی

عوامل موثر بر قیمت تمام شده ماشین آلات بسته بندی عبارتند از:

  • کیفیت دستگاه
  • بهره وری
  • تکنولوژی به کار رفته در آن
  • برنامه های مختلف بر روی دستگاه
  • انعطاف پذیری دستگاه
  • و...

هنگام خرید دستگاه بسته بندی، با توجه به این عوامل می توانید حدس بزنید که قیمت آن بالا است یا پایین. از آنجایی که قیمت دستگاه های بسته بندی بسیار متفاوت بوده بهتر است دستگاه های مختلف را با هم مقایسه کنید. برای خرید مناسب، هم از نظر امکانات و هم از نظر قیمت دستگاه بسته بندی، می توانید چندین نوع دستگاه را با یک ابزار اندازه گیری کنید و این فاکتور در قیمت نوع دستگاه نیز تاثیرگزار است.

سخن پایانی

امروزه نقش بسته بندی محصولات و کالاها در بازارهای رقابتی ایران بسیار متنوع شده و باعث شده که ارقام فروش باورنکردنی بین محصولات و ابزارهای مشابه با همان کیفیت در بین رقبا جابجا گردد و امروزه به ندرت می توان محصولات بسته بندی نشده را در قفسه فروشگاه ها مشاهده نمود. در واقع بسته بندی کالاها در مرحله اول یک پوشش محافظتی بوده اما در مرحله بعدی جزء فروشنده بی صدا محسوب می گردد که مستقیماً منجر به فروش محصولات شما می شود. وجود بسته بندی شیک و وجود اطلاعات مورد نیاز و نحوه استفاده از کالاها را در اختیار خریداران قرار می دهد که این موضوع می تواند تصویر ذهنی مثبت از برند شما در ذهن عموم افراد ایجاد کند. بنابراین انتخاب بسته بندی مناسب برای محصول بسیار پراهمیت و مهم بوده و هنگامی که کالایی تولید می شود حتی اگر محصول عالی نباشد، بدون بسته بندی مناسب، تقریباً خریدار وجود نخواهد داشت. در صورتی که هر ابزاری را در حوزه بسته بندی نیاز دارید, می توانید به وبسایت میتسو به نشانی اینترنتی https://mitso.ir مراجعه کرده و کالای خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه و خریداری نمائید.

  • رضا آتش پیکر
  • ۰
  • ۰

تولید میوه های خشک و چیپس میوه یکی از مشاغل پرطرفدار است که در تمام فصول سال رونق دارد و بسیاری از مردم به خصوص باغداران تصمیم می گیرند با دستگاه خشک کن میوه بخشی از محصول خود را به چیپس میوه تبدیل کنند. دستگاه میوه خشک کن یکی از تجهیزاتی است که هم در منازل به عنوان میوه خشک کن خانگی و هم برای ساخت چیپس میوه خانگی و هم برای خشک کردن میوه در مقیاس بزرگ و صنعتی قابل استفاده است. با گروه صنعتی میتسو همراه باشید تا تمام نکات مورد نیاز خود را در مورد انواع خشک کن میوه از جمله خشک کن میوه خانگی و صنعتی دریافت کنید.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی چیست؟

این دستگاه میوه ها و سبزیجات را در کمترین زمان خشک می کند که بدون آسیب به رنگ، عطر و طعم آن ها می توانید به نهایت نیاز خود دراین زمینه برسید. دستگاه برقی خشک کن میوه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که این ابزار دارای چندین سبد بوده و با درب بسته می شود. نحوه کار این دستگاه بدین صورت است که المان های تعبیه شده در آن توسط برق گرم می شود و سپس این گرما توسط فن به تمام قسمت های دستگاه منتقل می شود. به این ترتیب تمام قطعات آن دارای حرارت یکسان خواهند بود. این گرما به تبخیر آب میوه کمک زیادی می کند اما خود میوه پخته نمی شود. در واقع عنصر موجود در دستگاه باعث خشک شدن آهسته میوه می شود و این موضوع منجر به صفر شدن امکان رشد قارچ و وجود هرگونه میکروب یا کپک در میوه می شود. میوه ها مانند زمانی که خیس بودند ارزش غذایی خود را حفظ می کنند و خشک شدن سریع هریک آن ها را از میکروب های اطراف دور نگه می دارد. پس واقعا ارزش دارد روی سلامتی خود سرمایه گذاری کنید و این دستگاه را بخرید چرا که با صرفه جویی در زمان، قیمت آن را در کمترین زمان فراموش خواهید کرد.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی چیست؟

نحوه کار دستگاه خشک کن میوه

دستگاه های خشک کن میوه و سبزی و انواع آن ها روش کار متفاوتی دارند که دو نوع دستگاه خشک کن صنعتی میوه و سبزی تونلی از ساختار تمام اتوماتیک بهره می برد و فرآیند خشک کردن تنها با قرار دادن میوه ها و سبزیجات بر روی سینی دستگاه شروع می شود. این دستگاه ها می توانند از سازه های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک استفاده کنند اما به طور کلی برای جابجایی دستگاه ها نیازی به استفاده از دست نیست.

در مدل های نیمه اتوماتیک، اپراتور با استفاده از پدال نصب شده در کنار دستگاه، مراحل مختلف کار را انجام می دهد و با فشار دادن پدال، میوه ها و سبزیجات را به مرحله بعدی کار منتقل می کند. عملکرد دستگاه خشک کن صنعتی میوه و تره بار تونلی بسیار ساده است چرا که میوه ها و سبزیجات را پس از قرار دادن روی تسمه نقاله دستگاه، داخل بدنه دستگاه که موتورهای حرارتی در آن قرار دارند، می برند. در این قسمت ظرف بسته شده و محصولات با حرارت تولید شده توسط میوه خشک کن و همچنین فن های انتقال هوا در تماس قرار می گیرند. به طور کلی دستگاه خشک کن میوه تونلی نسبت به مدل کابینتی فرآیند خشک شدن را سریع تر انجام می دهد و از قدرت بالاتری برخوردار است. پس از گذراندن زمان مورد نیاز با توجه به نوع میوه و سبزی داخل ظرف، میوه و سبزی خشک از ظرف خارج شده و آماده بسته بندی می شود.

مدل های کابینتی دستگاه های میوه خشک کن دارای ظرفیت کمتری نسبت به مدل های تونلی میوه خشک کن هستند اما می توانید میوه ها و سبزیجات را در تمام مراحل خشک کردن بررسی نمائید و از خشک شدن همه آن ها به درستی مطمئن شوید. میوه ها و سبزیجات به صورت مشخص و دقیق روی این قفسه ها قرار می گیرند و پس از آن درب میوه خشک کن بسته می شود و گرما برای خشک شدن میوه ها و سبزیجات وارد کابینت می شود. به دلیل وجود محفظه های شیشه ای می توانید فرآیند خشک شدن را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، کار را متوقف کرده و مشکل را برطرف کنید. عملکرد دستگاه خشک کن صنعتی میوه در نوع کابینتی نسبت به مدل تونلی ساده تر بوده و غالبا پس از خشک کردن و اتمام دستگاه, شما عزیزان می توانید به راحتی این قبیل محصولات را از دستگاه خارج کرده و همچنین بسته بندی کنید. در واقع این نوع از میوه خشک کن نسبت به مدل تونلی ظرفیت کمتری دارند ولی می توان از آن ها انتظار کیفیت بالاتری را داشت.

قیمت دستگاه خشک کن میوه

گروه صنعتی میتسو, طراح و سازنده انواع خشک کن های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی می باشد که قیمت دستگاه های خشک کن میوه با توجه به نوع و ظرفیت هریک از آن ها می باشد. با توجه به عدم ثبات قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت لوازم خانگی موجود در بازار که به طور مستقیم بر قیمت دستگاه خشک کن تاثیر می گذارد، امکان اعلام قیمت دقیق در سایت وجود ندارد اما لیست قیمت و کاتالوگ دستگاه خشک کن میوه و تره بار میتسو و سایر دستگاه ها را می توانید به راحتی از طریق واتس اپ، تلگرام، ایمیل و یا تماس تلفنی دریافت کنید.

قیمت میوه خشک کن

قیمت دستگاه های خشک کن میوه بسته به میزان مصرف و ظرفیت آن ها متفاوت بوده و در لیست فوق می توانید انواع دستگاه خشک کن میوه خانگی و صنعتی را با توجه به قیمت مورد نظر خود بیابید. اگر به دنبال دستگاه خشک کن میوه با ظرفیت بالا هستید که بتواند مقدار زیادی میوه را به طور همزمان خشک کند، پس باید هزینه بیشتری بپردازید چرا که دستگاه های خشک کن میوه با ظرفیت بالا گران تر هستند. همچنین در نظر داشته باشید که هر تکنولوژی به کار رفته در دستگاه بر قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی و خانگی تاثیر می گذارد. به طور کلی میوه خشک کن های با قیمت پایین تر ظرفیت کمتری دارند و در عین حال نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

قیمت میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن خانگی

با رشد مشاغل خانگی و کوچک، استفاده از دستگاه خشک کن میوه خانگی نیز بسیار افزایش یافته است و افراد زیادی برای کسب درآمد در منزل اقدام به خرید این نوع دستگاه می کنند. دستگاه خشک کن میوه خانگی که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد در مقایسه با نوع صنعتی از نظر ظرفیت و اندازه کوچک می باشد. معمولاً این نوع لوازم کابینی بوده و ظرفیت ورودی آن ها حداقل 15 یا 20 کیلوگرم بوده و تعداد سینی ها حداقل 15 عدد می باشد. بسته به کاربرد دستگاه، باید ظرفیت، تعداد سینی و ابعاد دستگاه را انتخاب کنید.

خرید دستگاه میوه خشک کن

خرید دستگاه میوه خشک کن انتخاب خوبی برای راه اندازی کسب و کار در منزل یا کارگاه است و به همین خاطر قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن باید به این نکات توجه کنید تا دستگاهی با ظرفیت مناسب و نیاز خود تهیه کنید. همچنین جنس بدنه دستگاه که در مدل های مختلف از جمله استیل، نیمه استیل، گالوانیزه و بعضا آهنی طراحی و ساخته می شود. برای خرید میوه خشک کن می توانید مدل های تک کابین، دو کابین و... را خریداری کنید که با توجه به نیاز شما تمامی مدل های خشک کن میوه در گروه صنعتی میتسو موجود است که می توانید با مشاوره رایگان از ما تهیه کنید.

خرید دستگاه میوه خشک کن

انواع دستگاه میوه خشک کن

عموماً دستگاه خشکبار بر اساس نوع مصرف، در نوع خانگی و صنعتی در بازار به فروش می رسد و تفاوت هریک از آن ها به دلیل ظرفیت آنهاست. همین تفاوت روی قیمت خشک کن میوه تاثیر می گذارد کهدر زیر بیشتر در مورد دستگاه خشک کن میوه خانگی و صنعتی صحبت کرده ایم.

  • دستگاه خشک کن صنعتی میوه

دستگاه خشک کن صنعتی میوه که همانطور که از نامش پیداست برای شرکت های بزرگی که قصد خشک کردن میوه ها را به مقدار زیاد دارند مناسب است. این دستگاه در دو نوع کابینی و تونلی تولید می شوند که از نظر حجم و ظرفیت ورودی متفاوت می باشد. دستگاه های میوه خشک کن کابینتی دارای قفسه و سینی برای قرار دادن میوه و خشک کردن حدود 300 کیلوگرم میوه در هر دور می باشد و دستگاه میوه خشک کن صنعتی تونلی همانطور که از نامش پیداست دارای تونل های بزرگی است که میوه را از یک طرف به داخل دستگاه و از طرف دیگر دستگاه به بیرون هدایت می کند. برخلاف دستگاه میوه خشک کن صنعتی تونلی تا دو تن می تواند خشک شود و ظرفیت بسیار بالایی دارند. در این میان دستگاه خشک کن صنعتی میوه خشک کن کابینی ظرفیت بالایی ندارد و بیشتر برای مصارف و نیازهای کوچک مناسب است.

  • دستگاه خشک کن میوه خانگی

در موارد بالا نیز اشاره داشتیک که با رشد مشاغل کوچک، استفاده از دستگاه خشک کن میوه خانگی نیز بسیار افزایش یافته و افراد زیادی برای کسب درآمد در منزل اقدام به خرید این نوع دستگاه می کنند. در واقع دستگاه خشک کن میوه خانگی که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد در مقایسه با نوع صنعتی از نظر ظرفیت و اندازه کوچک بوده و معمولاً این نوع کالا کابینی بوده و ظرفیت ورودی آنها حداقل 15 یا 20 کیلوگرم و تعداد سینی ها حداقل 15 عدد می باشد.

خشک کن انجمادی

خشک کردن برخی از محصولات مانند میوه ها و سبزیجات از طریق گرما مضر است و می تواند باعث ایجاد حساسیت و یا از بین بردن خواص هریک از آن ها شود. به همین دلیل، سازندگان از جایگزین‌هایی برای این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند که در آن مواد غذایی در فریزر خشک می‌شوند. در این روش محصول یا ماده مورد نظر توسط دستگاه کاملا منجمد می شود و سپس آبی که در محصول بوده را اکنون منجمد می کند تا از طریق فرآیند تصعید خلاء از محصول خارج می شود. امروزه با پیشرفت علم و اهمیت مردم به مسائل بهداشتی، میوه های خشک جایگزین تنقلات ناسالم شده و بسیاری از مردم به این مواد غذایی سالم روی می آورند. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان به فکر تهیه دستگاه میوه خشک منجمد افتادند و شروع به تولید این میوه های خشک در منزل یا کارگاه کردند. بنابراین بخواهیم از مزایای این روش صحبت کنیم، باید گفت که علاوه بر افزایش ماندگاری محصول، به دلیل کاهش وزن محصولات، حمل و نقل آن نیز آسان بوده و همچنین با عملکرد بالا، حداقل دستکاری و تغییر، کیفیت عالی و کاربرد گسترده این دستگاه از دیگر مزایای آن است.

جنس بدنه دستگاه میوه خشک کن میتسو

میوه خشک کن های ارائه شده در مجموعه میتسو انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر هستند.

  • بدنه استیل

لوازم استیل مناسب برای افرادی که در محیط خود رطوبت بالایی دارند و یا از دستگاه رطوبت ساز استفاده می کنند می توانند از این نوع دستگاه استفاده نمایند. این نوع دستگاه به دلیل داشتن جنس استیل ضد رطوبت به هیچ وجه زنگ نمی زند و به همین خاطر باعث ماندگاری بسیار بالا در کالا می شود. در نظر داشته باشید که به دلیل گرانی استیل، این نوع دستگاه از قیمت نسبتا بالایی برخوردار بوده و این موضوع کاملا طبیعی است.

  • بدنه گالوانیزه

یکی دیگر از واحدهای گالوانیزه که در رنگ های متنوع عرضه می شود, جنس بدنه دستگاه گالوانیزه دوجداره و رنگ بدنه آن الکترواستاتیک می باشد. توجه داشته باشید رنگ به کار رفته در بدنه ها به صورت کوره ای بوده و قابل تحمل نمی باشد. این نوع دستگاه برای محیط های معمولی و افرادی که تمایلی به استفاده از دستگاه های استیل ندارند بهترین گزینه است و می تواند بهترین انتخاب شما برای شما باشد.

  • بدنه آهنی

یکی دیگر از بدنه هایی که امروزه کمتر برای ساخت دستگاه های خشک کن میوه استفاده می شود آهن است. توجه داشته باشید که رطوبت و دما در دستگاه های خشک کن میوه از عوامل اصلی زنگ زدگی و پوسیدگی می باشد و این باعث آسیب به دستگاه و کارایی آن می شود. به همین دلیل گروه میتسو برای جلوگیری از این مشکل اقدام به تولید و فروش محصولات فولادی و گالوانیزه می کند.

جنس بدنه دستگاه میوه خشک کن میتسو

مصرف سوخت دستگاه میوه خشک کن

استفاده از خشک کن های صنعتی برای تولید میوه و سبزی خشک روز به روز در حال گسترش بوده و بازار بزرگ این محصول باعث شده تا تولیدکنندگان بزرگ و کوچک به تولید چیپس میوه که بسیار سودآور است روی بیاورند. از این رو طراحی و ساخت انواع خشک کن های صنعتی برای مصارف مختلف و با اندازه ها و ظرفیت های مختلف اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از مواردی که در طراحی و ساخت خشک کن باید به آن توجه کرد، سوخت مورد استفاده برای گرمایش است. این سوخت می تواند گاز، گازوئیل، برق یا نور خورشید باشد. برخی از انواع خشک کن میوه و سبزی که برای گاز و گازوئیل طراحی و ساخته می شوند بسیار شبیه به هم بوده و تفاوت اصلی در نوع مشعل استفاده شده در آنهاست.

در دستگاه میوه خشک کن صنعتی از مشعل های پیشرفته برای تامین شعله و حرارت لازم و تولید گرما استفاده می شود که شعله تولید شده توسط مشعل در داخل کوره ای با مشخصات، شکل و اندازه خاص صورت می گیرد که طراحی آن بسیار تخصصی و مهم بوده و کوره آن وظیفه حفظ و کنترل شعله و انتقال حرارت تولید شده به هوای بیرون را دارد. به لطف عایق بندی دقیق در مدل های مختلف خشک کن های صنعتی می توان میزان مصرف سوخت را به میزان قابل توجهی کاهش داد و تلفات حرارتی را به صفر رساند. بنابراین زمانی که تلفات حرارتی کم باشد، محیط گرم نمی شود و گرمای تولید شده توسط دستگاه آزاردهنده نخواهد بود.

مشاوره و خرید دستگاه خشک کن سبزی

تجهیزات و گروه صنعتی میتسو به عنوان یک پلتفرم کاملا ایمن همواره با مشاوران متخصص سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود دارد. در نظر داشته باشید که مشاوران ما به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و مشاوره به سوالات شما هستند لذا در صورت تمایل به خرید دستگاه خشک کن میوه و تره بار با هر ظرفیت و هر مدلی می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

مشاوره و خرید دستگاه خشک کن سبزی

تجهیزات مورد نیاز برای خشک کردن میوه

اگر قصد شروع کار با میوه خشک کن را دارید، باید بدانید که در آینده علاوه بر این دستگاه، به وسایل این چنین نیز نیاز خواهید داشت. در واقع با استفاده از این تجهیزات می توانید زمان و انرژی خود را کاهش داده و درآمد خود را در این زمینه افزایش دهید. برای شروع تولید میوه خشک خانگی یا صنعتی ابتدا باید تجهیزات لازم را در این زمینه برای کارگاه تولید خشکبار انتخاب و سپس اقدام به تهیه آن شود. اگر تصمیم شما در این زمینه جدی است, توصیه می شود میوه خود را از مزارع تهیه کنید و یا اگر به کشاورز یا باغدار دسترسی دارید، میوه سالم، بزرگ و با کیفیت را در این زمینه انتخاب کنید تا ضایعات و هزینه آن کاهش یابد.

در مرحله بعد پس از تهیه میوه ها باید آن ها را خوب شسته و میوه های آسیب دیده یا خورده شده را جدا کنید. سپس با استفاده از دستگاه مخصوص میوه ها برش داده و آماده قرار دادن در سینی های خشک کن کنید. پس از خشک شدن میوه ها، بسته بندی خوب و کیفی ضروری است که البته باید توجه داشت بلافاصله پس از خشک شدن بسته بندی نمی شوندو بگذارید نیم ساعت در هوای خنک بماند و بعد شروع به بسته بندی آن ها کنید

  • رضا آتش پیکر